Plastika - Da ali Ne

Plastika je dobra, plastika je slaba, plastika je odlična, plastika je zakon, plastika je navadno s…. Vse to in še več drži. Mnenj o plastiki je skoraj toliko, kot je ljudi. Zlasti v kozmetični industriji je plastika zelo uporabna. Lončki za kreme, masla, losijone, potisne brezračne »pumpice«, razpršilke, plastenke za šampone in tekoče balzame, balzami za ustnice, dozice za deodorante, kreme za sončenje, maske za lase, na tisoče drugih izdelkov. Večina kozmetičnih izdekov je še vedno pakiranih v plastiko. Ni vsa plastika za v isti koš – dobesedno in tudi v prenesenem pomenu. Obstaja več vrst plastike: HDPE, PET, PP, BOPP, LDPE, in druge. O tem, kakšne vrste plastika je uporabljena za posamezni kozmetični izdelek je običajno vidno na embalaži sami. Vsake vrste plastika ima drugačne lastnosti in različne stopnje možnosti reciklaže. Nekatere se da popolnoma reciklirati, drugih nič. Žal pa je še vedno zelo majhen odstotek plastike, ki je tudi dejansko reciklirana. Čeprav je tudi res, da čedalje večkrat srečujem plastiko, izdelano iz reciklirane PET plastike, ki se večinoma trži kot »zelena plastika«. A še vedno jo je premalo, da bi se na planetu kaj konkretno dobrega tudi občutilo v smislu ohranjanja okolja. Drugo zelo pomembno dejstvo, ki bode pa je to, da številni proizvajalci plastične embalaže obljubljajo razgradljivo plastiko in zlorabljajo besedo »razgradljivo«. Res, da so nekatere vrste plastike razgradljive, vendar pa to pogosto pomeni, da se razgradijo le na manjše kose, ki pa se v naravi nikoli (ali pa vsaj nekaj generacij dolgo) ne razgradijo popolnoma.

Vsak proizvajalec kozmetike, ki do okolja ni popolnoma brezčuten, čeprav ga podnebne spremembe še ne zadevajo osebno, je pred lansiranjem novega izdelka na trg pred veliko dilemo: kakšno embalažo uporabiti, da bo ekonomsko sprejemljiva za potrošnika (in proizvajalca), praktična za uporabo oziroma nanos izdelka in kot odpadek ne bo ogrožala rastlin in živali ter posledično, na dolgi rok tudi človeka. Če odmislimo packanje planeta s tonami plastike, ki konča v oceanih ali na drugih neprimernih mestih, je plastika idealna embalaža za marsikateri izdelek, pa ne samo v kozmetični industriji. Vendar pa je zgoraj omenjeno packanje planeta tako zelo pomembno, da si ne smemo zatiskati oči in se sprenevedati, da bo že kako…Ker ne bo! In mi smo odgovorni, tudi generacijam za nami.

V našem podjetju se trudimo in se bomo zelo trudili tudi v bodoče, da se »znebimo« vse plastike, ki jo uporabljamo za embaliranje naših izdelkov. Naše deodorantne kreme so pakirane v PET lončke. Plastiko te vrste se da popolnoma reciklirati. Pokrovčki so narejeni iz aluminija, ki se ga da tudi popolnoma reciklirati. Tudi pri deodorantnih kremah želimo narediti korak naprej, a zadeve gredo včasih počasneje, kot bi si želeli. Je pa naša zaveza, da pri tem izdelku plastiko popolnoma ukinemo, takoj ko bo to možno.


Zavedamo se, da pri embalaži naletimo na težavo že pri našem prvem izdelku: mila. Sama mila plastike (ali njenih mikrodelcev) ne vsebujejo. Je pa dejstvo, da so zavita v BOPP folijo jedilne kakovosti, ki omogoča pogled nanje, hkrati pa jih odlično zaščiti pred vlago in umazanijo. Ko smo pred leti prodrli na trg z naravnimi trdimi mili, ki so bila nato vrsto let naš edini izdelek v ponudbi, smo hoteli embalažni material, ki bo omogočal, da bo izdelek viden tudi navzven in bo hkrati izdelku nudil zaščito pred različnimi dejavniki iz okolja. Nismo želeli, da bi se vsi potencialni kupci dotikali naših mil in nanje pritiskali svoje (pozimi tudi posmrkane) noske, zato smo jih zavili v prozorno folijo. Danes bi se tega lotili drugače, a izdelke ste sprejeli za svoje in mnogi med vami se odločijo za nakup naših mil za darilo. Kaj boljšega, milo je odlične kakovosti, lično je zapakirano in ne potrebuje dodatnega aranžiranja. Kupec in obdarjenec lahko izdelek vidita še preden je darilo dokončno odvito.

In vendar nam ni vseeno, zato vam ponujamo rešitev: Želimo si, da bi sprejeli milo takšno kot je, tudi brez embalaže. Ker ste nam v vseh teh letih dali ogromno povratnih informacij o vrhunski kakovosti naših trdih mil, smo se odločili, da vam pridemo naproti. Po novem se lahko sami odločate, kakšno milo želite – z embalažo, ki se ni spremenila, ali pa brez embalaže. To enostavno izberete ob nakupu, preden izdelek odložite v košarico. V kolikor se boste odločili za milo brez embalaže, boste še vedno prejeli enako vsebino – milo vrhunske kakovosti, ki pa bo brez plastične ovojne embalaže. Prejeli ga boste zapakiranega v papirnato vrečkico z dodanimi vsemi podatki o izdelku. Oboje, tako vrečkico kot papir s podatki odvržete v zabojnik za papir. In to je vse. S takšnim izborom izdelka se boste odrekli le plastični foliji in barvnemu trakcu oziroma pentljici na milu. Različna je tudi cena – za izdelek brez embalaže boste odšteli kar 1,00 evro manj kot za enak izdelek z embalažo.

Novi in stari izdelki z možnostjo nakupa brez (sekundarne) embalaže: Za enak korak smo se odločili pri deodorantnih kremah in vseh ostalih izdelkih, kjer je nakup izdelka brez sekundarne embalaže možen tako, da izdelek do vas pride v nespremenjeni obliki in funkcji. Pri deodorantnih kremah to pomeni, da je vsebina še vedno v lončku, a je brez (sicer zelo lične) kartonske škatlice, ki bi sicer takoj romala v zabojnik s papirjem. Pri novih izdelkih smo še posebej pozorni na to, da na trg prihajajo s kar se le da malo embalaže. Razkužila za roke, ki smo vam jih prvič predstavili v letošnjem letu, so v stekleničkah in brez sekundarne embalaže. In tudi pri večini ostalih izdelkov, ki še pridejo na trg, bo tako. Zavedamo se, da še tako lična zunanja embalaža postane odpadek takoj, ko izdelek vzamete v roke in ga pričnete uporabljati.

Prosimo vas, da se odločite za nakup brez embalaže, kadar je to le mogoče. Na ta način prihranite pri izdatkih in zmanjšate nepotrebno onesnaževanje okolja.